martes, 28 de enero de 2014

¿Debe prohibir la futura ley los paseos de domingo por el monte?






Vidas enfrentadas ¿Debería prohibir la futura ley de montes pasear los domingos por el monte?
La caza, el senderismo o la recogida de setas son actividades muy distintas, pero con un nexo irrompible, ya que todas se practican en el monte. Con sus más y sus menos, los aficionados a las tres tratan de convivir, pero esa armonía podría romperse si la futura ley de montes prohibiese a senderistas y amantes de la micología caminar por el monte los domingos para favorecer a los cazadores. La propuesta ha llegado a la mesa del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, y la polémica está servida, como destacan los presidentes de la Federación Galega de Caza de Lugo, Francisco López, y de la Asociación Amigos do Patrimonio de Castroverde, Manolo Muñiz. «Os cazadores somos necesarios porque hoxe a pirámide ecolóxica está rota. Os labregos demandan que cacemos máis. ¡Onde chegarían os corzos e os xabaríns se non cazásemos! A gandeiría e o medio rural desaparecerían en pouco tempo», razona el primero, cuya agrupación representa a casi 14.000 cazadores -en Galicia hay 57.000-, que portan 6.500 emisoras de comunicación. «Nunha saída que fixemos en decembro por Queizán, no Corgo, sentimos tiros preto e dixemos: ??Non podemos meternos na boca do lobo, imos por outro lado??. E ese día tivemos que cambiar de ruta varias veces por iso», apunta Muñiz, cuyo colectivo organiza todos los meses al menos una ruta de entre 10 y 20 kilómetros por entornos de gran riqueza natural. «Nun día de caza aínda ando 15 ou 20 quilómetros tamén», tercia López, que reconoce que senderismo y caza deben ser entendidos además como «un negocio» por el volumen de gente que mueven. «Os primeiros beneficiarios son os hosteleiros», dice.
«Cazadores e sendeiristas podemos convivir», comenta López, y afirma que la federación está intentando mejorar la formación de los jefes de cuadrilla. «Cos walkies, avisámonos: "Coidado, que por aquí entran sendeiristas??. E nese caso o que facemos é: ??Escopeta descargada e ao lombo"».
Los dos coinciden en que no es bueno prohibir nada, y que en colectivos que agrupan a miles de personas siempre hay comportamientos censurables, pero son los menos. «Débese denunciar tanto a quen interrompe unha batida só para molestar, como a quen vai borracho cazar», sentencian.
Manolo Muñiz sostiene que falta información pública sobre las zonas en que cazan las cuadrillas, aunque López aclara que los cazadores tienen que avisar siempre a la Guardia Civil. «Nese caso, a Garda Civil debería informar para que xente coma nós, por exemplo, puidésemos planificar as rutas. Que anuncien: "Aí hoxe non vaiades, que hai batida". Nós non queremos poñernos en perigo, pero tampouco interromper a batida», señala.

Fuente: La Voz de Galicia

No hay comentarios:

Publicar un comentario